Inkoop van Diensten
28feb09:0017:00Inkoop van Diensten
Event details
Het aandeel van diensten in het inkoopportfolio wordt steeds belangrijker & vergt een specifieke aanpak. Die aanpak leer je hier! In de module Van Sourcing tot
Event details
Het aandeel van diensten in het inkoopportfolio wordt steeds belangrijker & vergt een specifieke aanpak. Die aanpak leer je hier! In de module Van Sourcing tot Contract wordt het tactische inkoopproces doorlopen. Het grootste gedeelte van de analyses, methodes en tactieken die daar behandeld worden zijn universeel bruikbaar. Toch zijn er aspecten die heel specifiek zijn voor de indirecte aankopen, vooral bij het inkopen of outsourcen van diensten. Tijdens deze opleiding zoomen we in op deze verschillen.
Programma
Het aandeel van diensten in het inkoopportfolio wordt steeds belangrijker & vergt een specifieke aanpak. Die aanpak leer je hier! In de module Van Sourcing tot Contract wordt het tactische inkoopproces doorlopen. Het grootste gedeelte van de analyses, methodes en tactieken die daar behandeld worden zijn universeel bruikbaar. Toch zijn er aspecten die heel specifiek zijn voor de indirecte aankopen, vooral bij het inkopen of outsourcen van diensten. Tijdens deze opleiding zoomen we in op deze verschillen.
Aankopen van diensten is balanceren tussen kosten, waarde en kwaliteit.
Bij het aankopen van diensten moet je voordurend balanceren tussen kostenefficiënt aankopen en tegelijkertijd zorgen dat de kwaliteit en gevoelswaarde voor de interne klanten optimaal blijft. Hier leer je, aan de hand van praktijkcases, hoe je dienstencategorieën kan optimaliseren en hoe een goede communicatie met interne stakeholders daarbij de sleutel tot succes vormt.
- In kaart brengen van de scope van indirecte aankopen en diensten
- Hoe bepaal je een aanpak per dienstencategorie
- Praktijkcases van indirecte aankopen en diensten
- Uw behoefte prestatiegericht specifiëren
- Hoe kan je “waarde” concreet maken in de sourcing aanpak
- Een optimale balans tussen waarde en prijs
- Denken vanuit een integrale end-to-end dienstenketen
- Communicatie en samenwerking met de dienstverlener – performantiemeting
- Stakeholder engagement
Meer
Tijd
(Dinsdag) 09:00 - 17:00(GMT+01:00)