Workshop inkoopdigitalisering publiek

De E-proQure Workshop inkoopdigitalsering voor de publieke sector

Wil je leren hoe inkoopdigitalisering gebruikt als driver voor inkoopprofessionalisering? En wat ervoor nodig is om dat voordeel ook te verzilveren? Dan is de workshop inkoopdigitalisering voor overheden van E-proQure iets voor jou.

Inkoopsoftware is lange tijd alleen aangeprezen om efficiencyslagen te maken, maar het biedt zoveel meer. Inkoopdigitalisering versnelt het vinden en contracteren van leveranciers alsook het bewaken van hun prestaties. Tevens versnelt het alle operationele activiteiten van bestellen tot betalen, met minder kans op fouten en minder administratieve rompslomp. Natuurlijk dragen lagere interne kosten ook bij aan het maatschappelijk belang en functioneren van de organisatie.  Je ontdekt leveranciers die je nog niet kende. E-procurement helpt je ook om beter in te spelen op de risico’s van niet leveren of het beter beheersen van de prijs. Al met al krijg je de beschikking over veel rijkere data uit de inkoopsystemen, die je weer nieuwe inzichten geven. Kortom, inkoopdigitalisering ook wel e-procurement brengt de professionaliteit van de inkoopfunctie naar een hoger niveau.

Wat echter minstens zo belangrijk is, is dat digitale communicatie met leveranciers steeds minder een keuze is. Steeds vaker eisen leveranciers elektronische afhandeling van inkooptransacties. geen zaken met jouw bedrijf doen als er geen basis is voor e-procurement.

Tijdens de workshop inkoopdigitalisering voor overheden reiken we je niet alleen de kennis aan, maar ook praktische hulpmiddelen. Daarmee kun je de dag na de training direct aan de slag.

Wat levert dit op?

Na het volgen van de workshop e-Procurement, kun je direct aan de slag met het ontwikkelen van de digitalisering van inkoopprocessen. Wij leren je hoe je snel een goed en vooral praktisch plan kunt maken, passend bij jouw situatie en jouw bedrijf. Zodat je concurrentievoordelen ziet en kunt incasseren.

Door succesvolle ontwikkeling van e-procurement

  • verlaag je de inkoopkosten;
  • verlaag je de interne inkoopproceskosten;
  • krijgt jouw organisatie beter zicht op goed en slecht presterende leveranciers;
  • krijgt jouw organisatie een professionelere inkoop, betere relaties met leveranciers en beter zicht op kosten, risico’s en innovaties.

Wat zijn de leerpunten?

  • We laten je zien hoe up-to-date e-procurement leidt tot een driver voor inkoopprofessionalisering. (Hoe draagt het bij aan het verlagen van de inkoopkosten en aan de kosten van de inkoop (inzet van medewerkers en systemen)?)
  • We geven je een aantal praktische hulpmiddelen en leren u daarmee te werken. (Hoe kun je inventariseren waar het organisatie nu staat als het gaat om e-procurement? Hoe kun je het resultaat beoordelen en kom je tot een roadmap om e-procurement te ontwikkelen? En wat zijn de kosten en opbrengsten?)
  • De aandachtspunten bij de voorbereiding, selectie, implementatie en ingebruikname van e-procurementprojecten.
  • Je verkrijgt inzicht in het aanbod van software ter ondersteuning van inkoop in de Benelux (hoe je een leverancier van e-procurementsoftware selecteert).
  • En als toetje nemen we je mee in de toekomst en schetsen we welke nieuwe technologieën, zoals blockchain en artificial intelligence eraan komen en wat je er mee moet.

Voor wie bedoeld?

De workshop is bedoeld voor inkopers en financieel verantwoordelijken binnen semi-overheden, overheden en overige publiekrechtelijke organisaties.

Locatie

Locatie: online (MS Teams)
Tijd: 09.30 – 12:30 uur
Inloop vanaf 09:00 uur

Investering

De kosten bedragen €495,- exclusief btw per persoon. Inclusief koffie, thee, frisdrank en lunch. Je ontvangt een hand-out van de presentaties.

Het is ook mogelijk om met jouw organisatie of team een workshop op maat te volgen, eventueel op jouw locatie.
Bel Antoinette Vriend (06 – 49 11 33 53) of mail info@e-proqure.nl voor meer informatie.

Wie is de trainer?

Antoinette Vriend is oprichter van en Kennispartner bij E-proQure, expert op het gebied van inkoopdigitalisering in de Benelux gericht op de sectoren Overheid, Onderwijs en Zorg.
Antoinette is al ruim 25 jaar als interim manager/coach/adviseur betrokken bij de opzet en implementatie van verandertrajecten met betrekking tot interne ondersteunende afdelingen en processen en systemen (financiën, fm, hrm en inkoop). Al die tijd heeft zij gezien, ervaren en gevoeld dat voor het welslagen van projecten en continuïteit van organisaties noodzakelijk is aandacht te besteden aan de bovenstromen en onderstromen voor het realiseren van een succesvol project.
Zij is gecertificeerd Prosci verandermanagement practitioner, een wereldwijd toegepaste gestructureerde aanpak voor verandermanagement

Leverings- en betalingsvoorwaarden

Op alle aanbiedingen zijn de Algemene Voorwaarden en de Bijzondere Algemene Voorwaarden voor trainingen en workshops van toepassing. Bij opdrachtverlening wordt 100% van de opdrachtsom gefactureerd, de betalingstermijn is 14 dagen dan wel uiterlijk 3 werkdagen voor aanvang van de workshop. Eventuele restitutie bij annulering vindt plaats overeenkomstig de Algemene Voorwaarden en Bijzondere Algemene Voorwaarden.

Klik hier voor de Aanvullende Algemene Voorwaarden voor Workshops.

Scroll naar boven