Workshop inkoopdigitalisering privaat

Wilt u leren hoe inkoopsoftware leidt tot concurrentievoordeel? En wat ervoor nodig is om dat voordeel ook te verzilveren? Dan is de workshop inkoopdigitalisering voor bedrijven van E-proQure iets voor u.

Inkoopdigitalisering, ook wel e-procurement genoemd, is lange tijd alleen aangeprezen om efficiencyslagen te maken, maar het biedt zoveel meer. E-procurement versnelt het vinden en contracteren van leveranciers alsook het bewaken van hun prestaties. Tevens versnelt het alle operationele activiteiten van bestellen tot betalen, met minder kans op fouten en minder administratieve rompslomp. Natuurlijk dragen minder interne kosten ook bij aan het concurrentievoordeel voor uw bedrijf. En brengt e-procurement de professionaliteit van inkoop naar een hoger niveau. U ontdekt leveranciers die u nog niet kende. Inkoopdigitalisering helpt u ook om beter in te spelen op de risico’s van niet leveren of het beter beheersen van de prijs. Al met al krijgt u de beschikking over veel rijkere data uit de inkoopsystemen, die u weer nieuwe inzichten geven.

Wat echter minstens zo belangrijk is, is dat digitale communicatie met leveranciers steeds minder een keuze is. Steeds vaker willen leveranciers geen zaken met uw bedrijf doen als er geen basis is voor e-procurement.

Tijdens de workshop inkoopdigitalisering voor bedrijven reiken we u niet alleen de kennis aan, maar ook praktische hulpmiddelen. Daarmee kunt u de dag na de training direct aan de slag.

Wat levert dit op?

Na het volgen van de workshop inkoopdigitalisering voor bedrijven, kun je direct aan de slag met het ontwikkelen van de digitalisering van inkoop. Wij leren je hoe je snel een goed en vooral praktisch plan kunt maken, passend bij jouw situatie en jouw bedrijf. Zodat je concurrentievoordelen ziet en kunt incasseren.

Door succesvolle ontwikkeling van inkoopdigitalisering:

  • verlaag je de inkoopkosten;
  • verlaag je de interne inkoopproceskosten;
  • krijgt jouw bedrijf beter zicht op goed en slecht presterende leveranciers;
  • krijgt jouw bedrijf een professionelere inkoop, betere relaties met leveranciers en beter zicht op kosten, risico’s en innovaties.

Wat leren we je?

  • We laten je zien hoe up-to-date e-procurement leidt tot concurrentievoordeel. (Hoe draagt het bij aan het verlagen van de inkoopkosten en aan de kosten van de inkoop (inzet van medewerkers en systemen)?)
  • We geven je een aantal praktische hulpmiddelen en leren u daarmee te werken. (Hoe kun je inventariseren waar het bedrijf nu staat als het gaat om e-procurement? Hoe kun je het resultaat beoordelen en kom je tot een plan om e-procurement te ontwikkelen? En wat zijn de kosten en opbrengsten?)
  • De aandachtspunten bij de voorbereiding, selectie, implementatie en ingebruikname van e-procurementprojecten.
  • Je verkrijgt inzicht in het aanbod van software ter ondersteuning van inkoop in de Benelux (hoe je een leverancier van e-procurementsoftware selecteert).
  • En als toetje nemen we je mee in de toekomst en schetsen we welke nieuwe technologieën, zoals blockchain en artificial intelligence eraan komen en wat je er mee moet.

Voor wie is de workshop bedoeld?

De workshop is bedoeld voor voor ondernemers, inkopers en financieel verantwoordelijken in het MKB.

Waar en wanneer?

Locatie: Online (via MS Teams)
Tijd: 09:30-12:30 uur
Inloop vanaf 09:00 uur

Investering

De kosten bedragen €495,- exclusief btw per persoon. Inclusief koffie, thee en frisdrank. U ontvangt een hand-out van de presentaties.

Het is ook mogelijk om met uw organisatie of team een maatwerk-workshop te volgen, eventueel op uw locatie.

Bel Antoinette Vriend (06 – 49 11 33 53) of mail info@e-proqure.nl voor meer informatie.

Wie is jouw trainer?

Gert Walhof is kennispartner bij E-proQure en lector inkoopmanagement aan de Hanzehogeschool Groningen.
Hij richt zich als kennispartner vooral op het mkb, de inschrijvers op aanbestedingen. Hij heeft meegewerkt aan het adoptieonderzoek e-Aanbesteden en was lid van de Raad van Advies van ‘e-Procurement Vendor Landscape 2016 Benelux’.
Ook is hij betrokken bij het ontwikkelen van een tool die ondernemers inzicht geeft in de ROI van e-procurement.
Als zelfstandig adviseur heeft hij ervaring bij bedrijven en instellingen.

Leverings- en betalingsvoorwaarden

Op alle aanbiedingen zijn de Algemene Voorwaarden en de Bijzondere Algemene Voorwaarden voor trainingen en workshops van toepassing. Bij opdrachtverlening wordt 100% van de opdrachtsom gefactureerd, de betalingstermijn is 14 dagen dan wel uiterlijk 3 werkdagen voor aanvang van de workshop. Eventuele restitutie bij annulering vindt plaats overeenkomstig de Algemene Voorwaarden en Bijzondere Algemene Voorwaarden.

Klik hier voor de Aanvullende Algemene Voorwaarden voor Workshops.

Scroll naar boven