Directiewissel bij Mercateo en nieuwe rol Von Heland

Er heeft een directiewissel bij Mercateo plaatsgevonden. Serge Gouders, voormalig Commercieel Directeur bij xSuite Benelux, volgt per 1 februari 2020 Dorina von Heland op als de nieuwe Country Manager voor Mercateo Nederland en België. In 2011 heeft Von Heland Mercateo Nederland en België opgestart en beide bedrijven succesvol laten groeien. Door de sterke internationale groei is behoefte aan een nieuwe rol, die door von Heland wordt ingevuld.

Over de Mercateo Groep
Als exploitant van B2B-platformen maakt de Mercateo Groep een infrastructuur beschikbaar waarmee bedrijven hun transacties en zakelijke relaties digitaal kunnen afwikkelen, onafhankelijk van hun voorafgaande digitaliseringsgraad. De Mercateo Groep exploiteert het B2B-netwerk Unite en het B2B-inkoopplatform Mercateo. De groep is vertegenwoordigd in 14 Europese landen en heeft 600 medewerkers in dienst. Sinds de oprichting in 2000 heeft het bedrijf een continue en winstgevende groei laten zien, met een omzet van 285 miljoen euro in 2018.

Over Serge Gouders

Gouders is afkomstig van xSuite Benelux (voormalig WMD Group), waar hij als Commercieel Directeur onder meer verantwoordelijk was voor de visie, strategie en het commercieel management van de Benelux organisatie. Daarvoor was Gouders onder meer werkzaam in commerciële- en leidinggevende functies binnen PNA, Business Objects (nu SAP) en Progress Software. In zijn eerdere posities heeft Gouders een uitgebreide ervaring en deskundigheid opgedaan op de vlakken van Business Intelligence, kennismanagement en Enterprise Content Management (P2P en O2C).

Ontwikkelingen Mercateo

“In de laatste twee decennia heeft Mercateo zich als een stabiele organisatie bewezen. Ondanks uitdagingen zoals de internetbubbel en de economische crisis bleef Mercateo standvastig innoveren en investeren in haar personeel. Ook nu speelt Mercateo adequaat in op de snel transformerende markten middels haar onderscheidende procurement ecosysteem. Daarbinnen is nog een enorm potentieel aan duurzame partner business te winnen om de Supply Chain zo optimaal mogelijk af te dekken. Hier wil ik onder andere samen met het lokale Mercateo team mijn schouders onder zetten met als doel om de business in de Benelux regio verder uit te bouwen,” aldus Gouders.

Mercateo is van origine een Duits bedrijf dat in 2000 werd opgericht door Sebastian Wieser en twee verdere voormalige McKinsey consultants. In 2011 is het bedrijf begonnen met internationaliseren. “We telden destijds 200 medewerkers, werkten in afdelingsoverkoepelende teams en zijn heel snel live gegaan in 10 Europese landen. Als actief lid en team lead van het internationaliseringsteam was ik hierbij zeer nauw betrokken,” aldus Von Heland.

Nieuwe functie en rol Von Heland

Door de sterke internationale groei is behoefte aan de nieuwe rol. Von Heland heeft een nieuwe functie en rol aangenomen bij de Mercateo Groep en is nu verantwoordelijk voor de globale marktstrategie en het roll-out management voor alle markten.

Scroll naar boven