Onder het vooruitzicht “P2P for everyone” heeft EASY1 onlangs een eenvoudig en (financieel) toegankelijk Purchase-to-Pay platform voor het MKB gelanceerd.
Purchase to Pay for everyone
Deze jongste telg van het Nederlandse 4Cee, bekend van o.a. ICreative en Easy Systems, biedt een geïntegreerde oplossing in de Cloud voor:
- Inkoopbeheer (Digitaal inkopen aanvragen, ontvangen en 3way matchen)
- Contractbeheer (Contracten centraliseren, proactief beheren en automatisch matchen)
- Factuurverwerking (Automatisch facturen ontvangen, coderen, matchen en verwerken)
- Declaratieverwerking (Digitaal declareren, goedkeuren en verwerken)
De laagdrempeligheid zit hem zowel in de prijs als in het gemak waarmee het systeem ingericht en in gebruik kan worden genomen.
Het persbericht van Easy1 zegt hierover het volgende:
Softwarebedrijf uit Ede lanceert purchase to pay software met uniek prijsmodel
Ede, 17 oktober 2022 – Easy1, een telg van Easy Systems, introduceert purchase to pay software die toegankelijk is voor het MKB. Met een uniek prijsmodel, het hele platform is al vanaf €0,- te gebruiken, maakt Easy1 het mogelijk om het proces van inkoop tot betaling te automatiseren op een manier die sterk lijkt op hoe ‘de grote jongens’ het doen. Ook de kleinere MKB’er is daarmee in staat om financiële verrassingen te voorkomen, doordat inkopen altijd vooraf goedgekeurd worden en er realtime inzicht is in alle langlopende verplichtingen die via contracten zijn afgesloten.
MKB’er wil dezelfde prettige beleving
Purchase to pay software wordt nog niet vaak ingezet door het MKB. Dit komt o.a. doordat er gewoon geen gebruiksvriendelijke en betaalbare (all-in-one) softwareoplossing beschikbaar is die het complete proces automatiseert afgestemd op de processen binnen het MKB. “Kijk” zegt Manon Meirlevede, UI/UX designer, “als kleinere MKB-organisatie wil je wél fijne software die jouw probleem oplost. Diverse (budget) oplossingen naast elkaar gebruiken is niet die fijne beleving die je eigenlijk zou willen. Sterker nog, daar worden die administratieve taken haast vervelender door. Met Easy1 willen we een fijne beleving creëren, software die intuïtief aanvoelt en waarin je prettig met elkaar samenwerkt.”
Complete oplossing voor MKB bestond nog niet
Easy1 komt niet zomaar uit de lucht vallen. De softwareontwikkelaar uit Ede heeft 20 jaar ervaring met het ontwikkelen en verkopen van purchase to pay software. “Het ontbrak in de markt nog aan een goede complete oplossing voor kleinere organisaties, waar dit al jaren bestond voor de corporates en groot MKB. Met Easy1 willen we dit gat opvullen en MKB-ondernemers helpen te profiteren van geautomatiseerde processen zoals de corporates dat kunnen.” Maaike van Roomen, Business Development Manager.
Net als Spotify
Financieel administratieve processen en Spotify lijken op het eerste gezicht weinig met elkaar gemeen te hebben. “Toch is er wel een mooie gelijkenis.” vertelt Maaike. “Veel mensen zijn al lang gewend aan het online aanschaffen van clouddiensten zoals Spotify en ook daar heb je verschillende prijsmodellen met voor ieder wat wils. Met dat soort diensten heb je vaak ook een freemium model en een betaalde versie waarmee je extra functionaliteiten krijgt. Mensen zijn er ook helemaal aan gewend om zelf hun account in te richten. Het is niet vreemd om in een werkomgeving dan een vergelijkbare ervaring te willen. En die ‘Spotify-ervaring’ biedt Easy1 voor financieel administratieve processen.”