Het B2B e-commerce platform Mercateo ondergaat een rebranding. Samengevat verandert de merknaam van Mercateo naar Unite en is de rechtsvorm van de houdstermaatschappij omgezet van een Duitse AG naar de Europese equivalent: de SE. Aandeelhouders en kapitaalbelangen veranderen niet.
Hieronder is een toelichting te vinden op het proces van rebranding waarmee op 30 november jl is begonnen.
Wil je deelnemen aan het online Unite Launch Event op 3 maart as., dan kun je via deze link de toegangsgegevens downloaden.
Bron: https://we.unite.eu/nl/
Waarom deze rebranding
We hebben Unite gekozen als onze bedrijfsnaam omdat Unite de ethos en ambities van het bedrijf het beste weerspiegelt. Omdat het Unite-netwerk zich samen met onze platformoplossingen, die bedrijven rechtstreeks met elkaar verbinden, heeft ontwikkeld, zijn we de positionering van Mercateo als B2B-Marktplaats ontgroeid. Met deze herpostionering en rebranding zullen we meer samenhangende merkervaring bieden voor onze Mercateo- en Unite-platformgebruikers. Maar dat gebeurt niet van de ene op de andere dag. Rome is immers ook niet op één dag gebouwd.
Wanneer vindt de rebranding plaats?
De rebranding begint op 30 november 2021. We starten met de lancering van onze nieuwe website en social media accounts. Hierna zullen we geleidelijk van Mercateo in Unite veranderen.
Wat is de betekenis achter het nieuwe logo?
Ons nieuwe logo ziet eruit als een plusteken gemaakt met de letter “U” van Unite. Het staat voor de 20 jaar ervaring dat ons bedrijf heeft in het samenbrengen van inkopers en leveranciers voor een wederzijds voordeel. De verschillende manieren waarop ons platform transacties ondersteunt, zijn misschien geëvolueerd en uitgebreid, maar de faire fundering van het reilen en zeilen blijft hetzelfde.
Wat blijft hetzelfde?
De medewerkers. Het bestuur. De eigenaars. En we blijven ons vastbesloten inzetten voor de opbouw van een neutraal platform voor fair business.