American Express en SAP Ariba hebben aangekondigd dat ze een strategische partnership zijn aangegaan om kopers en leveranciers nieuwe betalings- en financieringsopties op Ariba Network aan te bieden, waardoor de waarde voor gezamenlijke grote en wereldwijde klanten wordt uitgebreid.
Sean Thompson, senior vice president, SAP Ariba Business Network & Ecosystem, en E-Bai Koo, executive vice president Global Commercial Services bij American Express, deelden dit nieuws met de duizenden aanwezigen bij SAP Ariba Live. Als netwerkextensiepartner maakt American Express gebruik van Ariba Network API’s om de virtuele kaartmogelijkheden binnen het SAP Ariba proces en platform in te schakelen om handelstranscacties, veilige betalingen en eenvoudige afstemming tussen bedrijven op één platform mogelijk te maken.
Door deze nieuwe integratie die later dit jaar beschikbaar is, zullen bedrijven de mogelijkheid hebben om hun bestaande American Express Corporate Cards te gebruiken om virtuele kaartbetalingen te genereren, waardoor het voor klanten eenvoudig is om aan de slag te gaan zonder een afzonderlijk stand-alone account in te stellen en te onderhouden aldus SAP.
Voordelen
Gebruikers krijgen met de virtuele kaart ook meer controle, omdat ze de optie hebben om het bedrag en de timing van iedere betaling in te stellen. Dit kan door een token-gebaseerde virtuele toegang en gebruikerscontroles. Verder hebben gebruikers volgens de twee bedrijven verbeterd werkkapitaal om de geldconversiecycli te beheren, en betere afstemming door de grotere zichtbaarheid van de betaalstatus en verbeteringen van gegevens.
Ook komt het systeem met voordelen voor bedrijven. Zo zouden ze sneller betaald worden vanwege het naadloze proces voor kopers. Ook zijn er verbeterde collecties met minder risico op fraude, vanwege de token-gebaseerde virtuele toegangscontroles. En de afstemming moet verbeterd worden via gedetailleerde overmakingsinformatie van de virtuele kaart.
“We zoeken constant naar manieren voor onze klanten om op een eenvoudige, intuïtieve en geïntegreerde manier zaken te doen”, aldus E-Bai Koo, executive vice president van Global Commercial Services bij American Express. “Aangezien ruim de helft van de grootste wereldwijde klanten van American Express al SAP Ariba gebruikt om hun uitgaven te beheren, heeft deze samenwerking de mogelijkheid om significante waarde te bieden voor onze gezamenlijke klanten.”