Begin dit jaar is de vernieuwde Social Impact Market geïntroduceerd door Buy Social. Via dit platform worden inkoopvragen van publieke en private organisaties gekoppeld aan het aanbod van sociale ondernemingen. Het platform maakt het bedrijven en overheden makkelijker om hun MVO-doelstellingen te concretiseren door inkoop bij sociale ondernemingen. Eerder schreef kennispartner Gert Walhof in breder verband al een blog over ‘Inkopers publieke sector en leveranciers hebben een matchmaker nodig!‘
Buy Social startte in januari de vernieuwde Social Impact Market met een overzicht van producten en diensten van sociaal ondernemers voor inkopers van publieke en private organisaties die werken aan hun MVO-doelstellingen. Inmiddels biedt het platform ruim 200 producten. Inkopers kunnen zoeken op branche, regio of sustainable development goals. Ook biedt het platform testimonials van organisaties die al sociaal inkopen. Buy Social begeleidt hen met advies en deelt kennis uit het leernetwerk met publieke en private organisaties.
Seminar sociaal inkopen op 29 maart
Buy Social en advocatenkantoor CMS organiseren 29 maart a.s. in Amsterdam bij CMS het seminar ‘Sociaal inkopen’ voor aanbestedende diensten en inkopende ondernemingen. Tijdens dit seminar staat het formuleren van de uitvraag bij sociaal inkopen centraal; op welke manier behaal je het gewenste – sociale – resultaat? Maartje Speksnijder, advocaat Aanbestedingsrecht bij CMS, zal de relevante juridische aspecten uiteenzetten en toelichten hoe je hier bij sociaal inkopen optimaal gebruik van maakt. Een inkopende organisatie (bedrijf of overheid) zal praktijkervaringen delen.